29/5/08

Areces subordina los derechos de los ciudadanos a los intereses de l'Alministración.

Otru llaceriante capítulu nel camín de la reivindicación llingüística pola oficialidá del asturianu tien como protagonista al Presidente del Principáu d'Asturies.

Vicente Alvarez Areces, fai un intentu d'esplica-yos a los españoles, a traviés de la revista Interviú, por qué ell PSOE refuga la oficialidá de la llingüa asturiana y lo que consige ye tener un efeutu "boomerang" y tamién consecuencies.

El Presidente del Principáu fai un grave exerciciu verbal de totalitarismu cuando subordina los derechos de los ciudadanos a los intereses de l'Alministración, cuando diz que nun tan a favor de la oficialidá del asturianu porque obligaríala a tener que usalu y enseñalu y nun tan pola llabor.

Tala argumentación nun puede calificase más que d'intolerable nun réxime democráticu, intolerable n'Asturies, intolerable nel Estáu español ya intolerable na Unión Europea.

Lo alloriante d'estes declaciones dexa ver que la democracia, la llibertá y l'estáu de derechu pende d'un filu n'Asturies, cuerre grave peligru de desapaición, al igual que la lligua propia y lo que prima, nes mas altes instutuciones del Principáu, ye una conceición facista y estalinista del serviciu a la democracia, la llibertá y la defensa de los derechos ciudadanos.


Camentamos que tendría que dase una rempuesta urxente, contundente y pidimientu de rectificación y dimixón inmediata del Presidente del Principáu per parte de los partíos políticos, de la Xunta Xeneral, de l'Academia de la Llingua, de les asociaciones de reivindicación llingüística, y de les asociaciones cíviques, oficiales o non, dedicaes a la defensa de la llibertá, de la democracia y de los derechos humanos.

Xúlguen por vustedes mesmos:

Se está debatiendo estos días la reforma del Estatuto asturiano. ¿Debería ser el bable la lengua oficial del Principado?
—En el PSOE siempre hemos mantenido la misma posición. Estamos a favor del uso del bable, de la voluntariedad del aprendizaje, pero no de la oficialidad ni de la cooficialidad. Esto lo han votado mayoritariamente los ciudadanos asturianos y así lo vamos a mantener en el Estatuto.

—En Izquierda Unida aseguran que ustedes están demonizando el asturiano.
—Con todo el respeto, entendemos que es una lengua, pero no estamos a favor de la cooficialidad, porque implicaría su uso dentro de la Administración y la obligatoriedad de su enseñanza, y no estamos por esa labor.

—¿No será que lo ven como un posible germen del nacionalismo asturiano?
—No lo interpretamos así. Nuestra postura es una manera de entender la convivencia en nuestra comunidad. Las medidas que hemos tomado para proteger el bable son suficientes para mantener su vigencia en nuestra sociedad.

Vía| Interviú