5/3/09

Al Gobiernu, PP, CCOO y UXT súple-yos asumir la llegalidá y fan españar el conflictu llingüísticu

El Principáu, el Partíu Popular y los sindicatos mayoritarios refuguen l'aplicación de la Llei d'Usu del Asturianu en vigor dende 1998 y que recueye drechos llingüísticos.


Comunicaos de condena de delles asociaciones y partíos políticos a la postura antidemocrática y represora de los drechos llingüísticos n'Asturies per parte del Gobiernu y de les cúpules polítiques y sindicales.

XUNTA POLA DEFENSA DE LA LLINGUA ASTURIANA


Xulio Viejo de la Xunta pola Defensa de la Llingua felicitó al Conceyu Cangas por "valorar l'asturianu como cualquier otru conocimientu". "Les afirmaciones a la escontra", señaló refiriéndose a Migoya. al PP y a los sindicatos, "evidencien el despreciu pola llingua y la despreocupación nesti sen".

Recordó que nes oposiciones en cuestión valoraráse l'asturianu "como ún méritu más, y non como una condición obligatoria", negando asina que seya "discriminatorio". "En toles oposiciones se valoren méritos de tou tipu", añadió. Recordó tamién a la conseyera que cuando la Llei d'Usu fala de puestos que trabayu que lo requieran, refierse a puestos d'atención al públicu o asemeyaos, y non esclusivamente a los que tengan que ver cola llingua asturiana.


UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA

La Estaya de Llingua y Cultura d’Unidá Nacionalista Asturiana (UNA) define cumu una “auténtica caza de bruxas escontra tou lo que “güela” a identidá” las declaraciones de Ana Rosa Migota nas que afirma que la Ley nun permite que l’asturianu puntue nunas oposiciones.

El portavoz de la Estaya, Ignaciu Llope, que ia ademas residente en Cangas, alcuerda que l’asturianu ia una l.lingüa materna ya vehicular de bona parte de los habitantes de Cangas, pur lo que ia loxicu que’l conocimiento de la mesma puntue nunas oposiones.

Dende Unidá Nacionalista Asturiana (UNA) entiendese que “la ofensiva contra posicionamientus democráticos, lóxicos ya elementales, cumu son los que tan detrás de la potenciación de l’asturianu encuentranse agora con posturas intrasixentes que apelan a una llei que nun cumplen un dia si ya outru tamien”, Llope afirmou tamien que “en Asturias a muitus gusta-ys combatir contra el fantasma d’una supuesta imposición de l’asturianu que solu esiste nas suas cabezas ya pretenden ganar n’Asturias guerras que nun tienen nada que ver cola realidad asturiana”.


IZQUIERDA XUNIDA D'ASTURIES

IU de Asturias considera que la ley permite al Ayuntamiento de Cangas del Narcea puntuar especialmente el conocimiento del asturiano para acceder a los puestos de trabajo en el Ayuntamiento. IU de Asturias recuerda que la Ley de Uso y Promoción del Asturiano, en sus objetivos, “ampara el derecho de los ciudadanos a conocer y usar el asturiano y establecer los medios que lo hagan efectivo”, “asegurar su libre uso y la no discriminación de los ciudadanos por este motivo”, y además, en su articulo 8, dedicado a los ayuntamientos dice: “los ayuntamientos asturianos podrán adoptar las medidas necesarias para asegurar la efectividad del ejercicio de los derechos lingüísticos que esta Ley otorga a los ciudadanos residentes en Asturias”.

El uso del asturiano, a juicio de IU de Asturias, debe ser considerado un derecho de los asturianofalantes y, como tal, reconocido por las administraciones públicas. En consecuencia, no existe ningún obstáculo legal que impida el planteamiento del Ayuntamiento de Cangas y, por contra, contribuye a la normalización del uso del asturiano y su relación con las administraciones.

ASOCIACION DE TRABAYAORES DE LA NORMALIZACIÓN LLINGÜÍSTICA

L'Asociación de Trabayadores de Normalización Llingüística publicó güei tamién un comunicáu nel que descartó que la midida de Cangas seya "discriminatoria". "Nun ye una valoración escluyente del asturianu, sinón incluyente y complementaria", afirmó'l testu pa dexar claro que "el conocimientu y la valoración de la formación nun fai sinón meyorar la competencia, la profesionalidá y el bon facer de cualquier profesional públicu o priváu". "La única discriminación", añadió'l colectivu, "protagonícenla les alministraciones que, como venimos viendo, pretenden manipular, torgar y arrequexar l'usu del asturianu y el gallego-asturianu, mediante la demagoxa y l'olvidu continuu de lo que dicten les lleis, que, d'otramiente, ellos mesmos dictaron".

ANDECHA ASTUR

Andecha Astur pide-y al gobiernu municipal de Cangas del Narcea que caltenga'l so proyeutu de valorar como méritu la conocencia d'Asturianu nes oposiciones a empléu públicu, pesie a les presiones que ta recibiendo dende "Principado", PP, UGT o CCOO.
Ye llóxico y normal que se valore positivamente la conocencia de la llingua asturiana n'Asturies pa trabayar pa una alministración que tien qu'atender a ciudadanos/es que se supón tendríen que tener derechu a relacionáse cola alministración n'Asturianu.
Andecha Astur considera irracional que n'Asturies no se valore conocer la llingua propia y que los demás conceyos d'Asturies deberíen facer lo mesmo que'l de Cangas del Narcea.
La organización d'izquierda nacionaliega vuelve a pidir la oficialidá pa que la llingua propia d'Asturies tenga status d'igualdá cola llingua castellana, que ye la oficial del estáu, y asina aforrávamos polémiques ridicules como ésta, utilizaes polos enemigos de la igualdá democrática de los ciudadanos, de la llingua asturiana, los derechos llingüisticos y de la propia identidá d'Asturies, pa proyectar el so españolismu reaccionariu y siguir avanzando nel xenocidiu cultural d'Asturies.

BLOQUE POR ASTURIES

El Bloque por Asturies en pallabre del so voceru Pablo González sofita la propuesta recoyida nel Plan de Normalización del Conceyu Cangas porque "ye un signu de valentíu, sen común y xusticia democrática". Refugó les crítiques de la conseyera y vocera del Gobiernu Ana Migoya, a la que tachó de "madre superiora, sobre tolo que güel a llibertaes y derechos llingüísticos", señal del so "autoritarismu provincianu y paletu".

Criticó tamién a los sindicatos CC.OO y UXT, de los que recordó que formen parte del Conceyu Abiertu pola Oficialidá, y recomendó-yos "mirar pola llimpieza y xusticia nes pruebes de seleición d'emplegu públicu, que les más de les veces tan chiscaes pol clientelismu políticu y sindical".

ACONCEYAMIENTU DE XURISTES POL ASTURIANU

L'Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu (AXA) apoya la midida anunciada pol Ayuntamientu de Cangas del Narcea de valorar la conocencia de la llingua asturiana nes oposiciones municipales y quier dexar claro que ye "llegal dafechu", anque l'asturianu nun seya oficial, motivu argumentáu polos conceyales del Partíu Socialista del llugar pa votar a la escontra d'esta midida.

L'artículu cuartu de la Llei de Promoción y Usu del Asturianu diz: "El Principáu d'Asturies va propiciar el conocimientu del bable/asturianu por tolos emplegaos públicos que desarrollen el so llabor n'Asturies; el conocimientu del bable/asturianu va poder ser valoráu nes oposiciones y concursos convocaos pol Principáu d'Asturies, cuando les característiques del puestu de trabayu y la naturaleza de les funciones que vayan a desarrollase lo requieran". Si'l Principáu pue facer la valoración nuna oposición, nun s'entiende por qué nun va poder facer lo propio un Ayuntamientu.

En declaraciones a Europa Press, el nuesu secretariu Xurde Blanco, calcó en que se suel confundir oficialidá con proteición, "y nun ye lo mesmo". Dende'l so puntu de vista, lo que ta faciendo l'Ayuntamientu de Cangas ye "reconocer el derechu de los ciudadanos a recibir tratu nel Ayuntamientu n'asturianu y a poder dirixise a l'Alministración llocal en llingua asturiana", dalgo que, recordó, ta recoyíu como derechu nel mesmu artículu cuartu de la Llei de Promoción y Usu.

Amás, l'artículu 10.4.b de la Carta de les Llingües Rexonales y Minoritaries,

Xurde Blanco dexó claro que valorar la conocencia d'una llingua nuna oposición ye dalgo llegal dafechu. "¿Y si piden inglés?". "¿O si nun pueblu nel qu'hai un altu porcentaxe d'inmigrantes chinos, l'Ayuntamientu valora la conocencia del mandarín nes oposiciones pa puestos nos que tea xustificao?", añadió, recordando que'l casu de Cangas, al so xuiciu, ta más xustificáu que nestos últimos por tratase d'una llingua propia. Refugó la oposición a la midida por que l'asturianu nun seya oficial y dixo qu'esti tipu d'opiniones "nun tienen xacíu, nun siendo que se piense que les llingües que nun son oficiales nun tienen derechu a existir".
aprobada pol Conseyu d'Europa, y roblada pol Gobiernu español, contempla'l reclutamientu de funcionarios que conozan la llingua propia del territoriu de l'Alministración pa la que van trabayar.




No hay comentarios:

Publicar un comentario