21/9/14

San Francisco, la próspera ciudá de los desahucios


Na capital de Silicon Valley, son desallugaos acaldía una media de cinco llares que nun pueden facer frente a la xubida desenfrenao de los precios del arriendu
Los sos habitantes sufren un procesu de "gentrification" nel que la comunidá de clase trabayadora vese movida por otra acabante llegar con más recursos económicos
"Ye un cambéu de clases", esplica una vieya qu'enfrenta un procesu de desahuciu
San Francisco ye na actualidá una de les ciudaes más prósperes d'Estaos Xuníos gracies al impulsu de la industria tecnolóxico, una "bendición" que, paradóxicamente, tamién la convirtió nuna de les que concentren el mayor númberu de desahucios del país.
Na capital oficiosa de Silicon Valley, que según l'últimu censu tien una población de 837.000 persones, son desallugaos acaldía una media de cinco llares que nun pueden facer frente a la xubida desenfrenada de los precios del arriendu, lo que supón que nos últimos trés años más de 5.000 families perdieren la so casa.
"Un apartamentu de dos cuartos a pocos metros d'equí arriéndase por 3.500 dólares al mes. La casa adosada d'equí al llau, por 5.000 al mes", esplica  Roberto Hernández, nacíu en San Francisco fai 57 años y qu'agora lidera una plataforma vecinal que trata d'echar freno al drama que los desahucios suponen pa munches families.
D'ente tolos barrios afectaos polos desahucios, la situación ye especialmente delicao en La Misión, l'históricu barriu llatinu de San Francisco nel que vive Hernández y onde les families llatines vencen ca vegada más terrén ante la llegada de mozos solteros blancos y asiáticos que trabayen pa les empreses tecnolóxiques, no que se bautizó como un procesu de "gentrification".
El fenómenu, ye nomáu "xentrificación" y podría traducise como "aburguesamientu" o "arriquecimientu", empieza cuando nuna zona tradicionalmente probe instálense nuevos vecinos con un poder adquisitivu altu; los precios de la vivienda dispárense y los residentes anteriores tienen d'abandonar les sos cases y movese a otros llugares de la ciudá o pela rodiada.

La clase trabayadora, movida por otra con más recursos

"Xentrificación ye cuando una comunidá de clase trabayadora vese movida por otra acabante llegar que dispón de munchos más recursos económicos. "Ye un cambéu de clases", esplica Yolanda López, una vieya de 71 años residente en La Misión que nestos momentos encara un procesu de desahuciu.
"En tiempos, La Misión yera un barriu bien peligrosu, tenía bien mala fama poles pelees y el tráficu de drogues. Nos ochenta, a la xente dába-y mieu venir a La Misión", diz López, quien recuerda como'l barriu actual llevantose mientres la segunda metá del sieglu XX cola llegada de miles d'inmigrantes procedentes de México, Nicaragua, El Salvador y otros países llatinoamericanos.
Sicasí, mientres la última década y media, el en tiempos conflictivu barriu llatinu convirtióse nuna de les zones de la ciudá preferíes polos "hipsters", nuevos y modernos de los que se nutren les oficines y llaboratorios de xigantes de Silicon Valley como Google, Apple, Facebook o Twitter, y que, polo xeneral, disponen d'un eleváu nivel adquisitivu.
Según la Oficina d'Estadístiques Llaborales d'EE.XX., el salariu mediu nel país ta en 27.500 dólares añales (2.292 dólares al mes), y los emplegaos tecnolóxicos de Silicon Valley cobren un sueldu mediu de 87.800 dólares al añu (7.317 dólares mensuales).
Anque munches de les grandes empreses tecnolóxiques tienen la so see nos pueblos de la contorna de San Francisco (Google en Mountain View, Facebook en Menlo Park, Apple en Cupertino, etc.), a los sos mozos emplegaos abúrre-yos la vida de pueblu, polo qu'en gran númberu decídense por instalase na moderna, cosmopolita y gayolera San Francisco.

No hay comentarios:

Publicar un comentario