17/9/14

El PSOE dulda si sofitar la Llei del Presidente






 

Izquierda Xunida, promotora de la reforma de la Llei del Presidente pa dexar el votu negativu na investidura -güei solo son válidos el sí' y l'astención- y llindar a dos los mandatos del xefe del Executivu, mira con rocea lo que pueda asoceder cola so iniciativa. Los sos responsables saben del refugu que distintes partes de la propuesta, cuando non la so totalidá, xenera en Foru y el PP. Cunten col respaldu d'UPyD y creíen tener tamién el del PSOE, pero l'actitú de los sos dirixentes, la so negativa a asitiase'n públicu con rotundidá al respective, principia a espertar barruntos. Aurelio Martín (Izquierda Xunida), reclamó a los socialistes «una postura nidia» nesti alderique y alvirtió de que diba ser «incomprensible» que se vetara un modelu de investidura que funciona na práctica totalidá de les comunidaes autónomes y tamién nel Congresu español.
La fonderada del alderique tien enforma que ver col escenariu preelectoral y la certidume de que la próxima Xunta Xeneral va presentar un grau de fragmentación tal que la configuración de mayoríes va resultar terriblemente complicada. Col sistema actual d'elección del presidente, al candidatu con más respaldu nes urnes váli-y col aval de los miembros del so grupu parlamentariu. Si inxerimos la posibilidá de dicir 'non' eso camudaría y l'aspirante precisaría más votos a favor qu'en contra, lo qu'obligaría a buscar alcuerdos y aliances. Un escenariu que favorecería'l diálogu y la negociación, sostien IX. Nel senu del PSOE y del Executivu asturianu, sicasí, hai molición respecto de la posibilidá de que pudiera introducise una dosis extra d'inestabilidá na vida política nacional, con riesgu inclusive de bloquéu institucional si nun se conformen les mayoríes necesaries pa escoyer un presidente. El PP, pela so parte, ta frontalmente en contra d'esti cambéu.
IX emplaza al PSOE a mover ficha y definir la so posición, dempués de selmanes de silenciu. «Esmolezme que nun tenga una posición clara sobre esta tema cuando sofitó tomar en considerancia de la iniciativa y nun presentó enmiendes», apunta Martín, que diz duldar de les verdaderes intenciones de los socialistes. Porque pa IX esti nun ye un asuntu menor. «Ye una cuestión de rexeneración de la democracia»



Convencíu de que tres los comicios de mayu nengún partíu va llegar a los 15 escaños, Martín espera que'l PSOE nun tea pensando nun escenariu postelectoral nel que nengún partíu llogre una mayoría clara y quiera caltener el sistema actual ante la hipótesis de poder gobernar en minoría. «Non puede criticase una reforma electoral municipal como la que pretende'l PP y agora querer ser presidente con un terciu de los diputaos de la Cámara».
La rocea sobre les intenciones de los socialistes tamién s'instalaron n'UPyD, favorable a la reforma d'una llei que, diz Ignacio Priendes, puede favorecer una «falsa estabilidá institucional» na midida na que dexa que granen gobiernos ensin el sofitu abondu qu'acaben siendo ruinos.
El diputáu ta convencíu de que los socialistes, «ceadores del modelu actual», tán faciendo «cálculos azotaos y comenenciudos» pa ver qué alternativa yos convién. «Espero que nun acabe asocediendo como cola reforma electoral asturiana; fálta-yos coraxe políticu pa entamar verdaderes reformes».

No hay comentarios:

Publicar un comentario