5/9/08

La Conseyera de Cultura más preocupada poles butaques de dellos abonaos a la opera que de facer del Campoamor un teatru dignu.

  • Cola sida de lo qu'ella noma "crisis del abonáu", (perda del derechu de los abonaos al desapaecer les primeres files y tresformase en parte de la caxa l'escenariu o del fosu de música), pretende hipotecar la Opera d'Uviéu y convertila "nun festival de provincies" hasta polo menos l'añu 2016.
  • Barcelona, Madrid, Sevilla, Bilbao y Valencia esfruten de temporaes de rangu internacional gracies a presupuetos pa programación ya infraestructures apurríos mayormente pol Estáu y que fan que Uviéu, non tan agraciada nin pol Principáu nin pol Estáu, tenga que sobrevivir cola dotación más ruina de toles temporaes operístiques, viendo como a güelpe de talonariu estatal el restu de programaciones escalen posiciones nel mercáu internacional.

La conseyera de Cultura y Turismu del Principáu d'Asturies, Encarnación Rodríguez Cañas, y el conceyal del Conceyu d'Uviéu, José Suárez Arias Cachero, volvieron güei a enfrentase pola financiación y la reforma del Teatru Campoamor. La polémica surdió cuando'l presidente de l'Asociación d'Amigos de la Ópera, Jaime Martínez, reclamó un "esfuerzu" pal espaciu escénicu y plantegó que "falta dalgo" nel teatru.

Tres esta reclamación, l'edil uvieín señaló que'l teatru sevillanu de La Maestranza, con un sieglu menos d'existencia que'l Campoamor, yá foi oxetu de "una reforma completa". Una reforma que contó, según el conceyal, con aportación económica del Gobiernu andaluz. "Uviéu sólo pide un tratu asemeyáu", reclamó Arias Cachero, tres la presentación de la nueva temporada operística.

Estes exixencies algamaron respuesta de la titular de cultura, que señaló que, de facese una reforma na caxa escénica, eso tendría consecuencies pa les primeres files. "Igual eso fuera en detrimentu de les primeres butaques, que son les de los abonaos, creando asina una pequeña crisis", aseguró.

Nesti sen, Rodríguez Cañas recordó qu'hai un añu caltuvo un alcuentru col conceyal nel qu'ésti mostró-y una semeya cola recreación de la posible ampliación de la caxa escénica. "Pero un proyeutu seriu y rigurosu ye muncho más; tenemos que ser rigurosos", criticó.

Asina, la conseyera comentó que "a lo meyor", y coincidiendo cola posible capitalidá europea del 2016 podría falar d'esa ampliación. "Pero hai qu'estudialo, amás tamos nuna situación na que se mos pide austeridá", declaró.

Pero les crítiques del conceyal popular nun sólo quedaron na reforma del teatru, sinón que tamién se dirixeron a la financiación del mesmu. Nesi aspeutu, l'edil declaró confiar en que se "piesllen les resquiebres" de la financiación ente Uviéu y otres ciudaes con teatros d'asemeyaes característiques, en concreto con Bilbao. "Que se cumpla aquello que se dixo", exixó.

Arias Cachero tamién se refirió al incrementu de l'aportación presupuestaria del Principáu al Campoamor. Asina, l'edil reconoció que, anque ésta aumentó nun 50 por cientu, l'actual situación de prollongación torgó qu'esi incrementu s'efeutuare.

"Sí existe una voluntá d'aumentar l'aportación, pero nun se materializó", recordó l'edil, quien añadió que dende'l Conceyu sólo esperen qu'esi incrementu s'aporte esti añu.

No hay comentarios: