10/9/08

Intentu de carga-yos a Los Verdes la culpa pola posible paralización d'El Muselón. La Unión Europea sospecha que'l sobrecostu pue ser ficticiu.

El diputáu d'IX-BA-LV na Xunta, Francisco Javier García Valledor, dixo güei que los responsables de la obra "usen la denuncia de los Verdes pa tapar les sos responsabilidaes sobre la pésima xestión y el despilfarru de dineru públicu nesta obra".

"Culpar a los que destapen chanchullos ye indecente", remarcó Valledor, pa quien los responsables del puertu "tienen de garantizar la tresparencia y total honestidá na xestión, lluz y taquígrafos pa esta obra pública".

Pa Valledor, nun pue ser que n'Asturies les grandes inversiones "tornen n'auténticos furacos negros presupuestarios". "El dineru públicu tien de ser xestionáu con eficacia y eficiencia. Col dineru que representa l'aumentu de costu d'El Musel podría pagase un nuevu hospital como l'HUCA. Nun son pallabres menores", recuerda Valledor.

Otru elementu que preocupa a IX-BA-Verdes ye que "los escesos de coste signifiquen más dineru de toos nel bolsiellu d'unos pocos". "La primer obligación d'un responsable públicu ye esplicar esto a la sociedá asturiana: qué motivos y qué causes puen xustificalo", asegura Valledor.

Pela so parte, los Verdes d'Asturies ficieron güei públicu un comunicáu nel que xustifiquen la so denucnia ante la UE nel "orixe escuru y sospechosu del enorme escesu de coste". N'opinión de la organización, los responsables del aumentu de coste "deberíen dimitir" poles "graves consecuencies pa la rexón".

La reaición de los Verdes produzse dempués de que'l presidente de l'Autoridá Portuaria de Xixón, Fernando Menéndez Rexach, reconociere que la denuncia de los Verdes xenera "dificultaes" a la concesión de financiación adicional.

Pa la organización, l'aumentu de coste supón una modificación contractual que creen "illegal" y que xenera un "espilfarru innecesariu y suciu de recursos públicos moviendo piedres en camiones d'un llau pa otru". "Ye un escandolosu engañu a la UE, a la que, con malicia, se-y viende nel Programa Operativu del Fondu de Cohesión como una supuesta segunda fase, cuando ye un simple aumentu de coste", espunxeron los Verdes nun comunicáu.

A xuiciu de la formación "de tener dalgo de real esi escesu de coste nun debería ser asumíu poles alministraciones españoles o europees, sinón que debería dar llugar a parar y replantegar el proyeutu, o a ser asumíu poles empreses axudicataries".

Pa la organización, los recursos de Fondu de Cohesión que reciba España y la rexón "deberíen destinase a proyeutos reales, y d'impautu ambiental positivu que, d'aceptase l'escesu de coste, quedaríen ensin financiación, como los de reducción, reutilización y reaprovechamientu de basories y los de sanimianetu".

Los Verdes dicen confiar na "imparcialidá" de la UE porque entienden que "ellí ye más difícil que lleguen les fuertes presiones de los poderosos n'España --empreses y cargos públicos-- qu'equí munches veces algamen ocultar tolos chanchullos ensin que'l ciudadanu pue facer nada eficaz".