29/1/09

La Xunta d'Escuela de Maxisteriu refuga, per una mayoría achaplante, el plan propuestu pola direición.

La movilización urxente foi decisiva pa llograr qu’esti nuevu ataque a los derechos llingüísticos y educativos llegare a consumase.

Los planes de la dirección de la Escuela Universitaria de Maxisteriu viéronse refugaos por mayoría amplia (48 votos contra la propuesta, 23 a favor).

Nel conceyu de la Xunta d’Escuela hebo varies intervenciones de profesores y representantes d’alumnos qu’amosaron el so maltar ente les actitúes de la Dirección. La propuesta presentada y refugada yera claramente contraria a tolos mandaos llegales que regulen la presencia de la llingua asturiana nel sistema educativu.

El fechu de presentar un programa diseñáu pa da-y gustu a los sectores más retrógrados y nostálxicos del búnker universitariu ta destináu al fracasu porque la sociedá asturiana superó fai bien de tiempu estos prexuicios como demostraron l’alumnáu de la Escuela, el profesoráu y los sindicatos d’enseñanza que tuvieron presentes na concentración qu’entamó a les 11:30.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana quier facer un llamáu a toles persones, instituciones y departamentos involucraos a que s’impliquen en buscar una solución satisfactoria a esta situación.

El resultáu de la votación de güei ye una primer victoria. Sicasí, agora ye’l momentu d’atopar y afitar el sitiu que correspuende a los estudios de llingua asturiana na Escuela de Maxisteriu.

L’equipu rector de la Universidá, el Gobiernu Asturianu y la Conseyería d’Educación tienen la obligación d’intervenir na defensa de les lleis poles que se rixen los derechos educativos de los asturianos.

La realidá llingüística d’Asturies -munchos de los neños y neñes qu’acceden al sistema educativu tienen l’asturianu como llingua materna- obliga a que l’asturianu sea parte esencial de la formación de los mayestros y mayestres, non solo d’aquellos qu’han poner escuela de ll’asignatura de Llingua Asturiana.

Por ello, los nuevos planes d’estudiu han cuntar con una Mención de Llingua Asturiana. Amás d’esto, ha garantizase la presencia digna del asturianu nos programes d’asignatures troncales de los títulos de Educación Infantil y Primaria.

Vía| Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana