15/1/09

AXA escalifica l'actuación de l'Audiencia nel "casu Fer". Ser catalán garantiza drechos, ser asturianu NON

Una discriminación incalificable

14 d’abril de 2008. El Plenu de l’Audiencia Nacional anula’l xuiciu siguíu énte’l Xulgáu Central de lo Penal (con sede en Madrid) escontra dos mozos catalanes condergaos a 15 meses de prisión por un delitu d’inxuries a la Corona (quemaren una semeya de los reis). L’anulación tien l’orixe en torgar a los acusaos l’emplegu del catalán, lo que’l Plenu califica como infracción a la tutela xurídica efeutiva y al procesu debíu porque, talu que proclama na sentencia, “ye una garantía del drechu a la defensa permitir al acusáu que s’esprese na so llingua materna”.

13 de xineru de 2009. A un mozu asturianu (Fernando González, “Fer”), pal que pidi’l fiscal una pena d’ocho años de prisión, ñéga-y la Estaya Cuarta de lo Penal de l’Audiencia Nacional l’emplegu de la so llingua materna, l’asturianu, na so defensa.

Nel Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu (AXA) nun fuimos pa dar cola pallabra afayadiza (y non faltosa) pa calificar la discriminación llingüística y l’actitú de la xueza. Poro, remítimonos a los fechos que, d’otramiente, falen solos.

Por embargu si qu’espresamente-y encamientamos a l’Audiencia Nacional que garantice dafechu’l drechu a la defensa del acusáu asturianu y al gobiernu y parllamentu español qu’entame, d’una vez, a cumplir los compromisos que pa cola llingua asturiana alquirió nel añu 2001 cola robla de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries y, al empar, colos mandaos al respeutu del Comité de Ministros d’Asuntos Esteriores del Conseyu d’Europa, camín amañosu pa cortar pela freba con esta castra de neciures.