14/6/08

Madrid emplega la doctrina Areces y refuga enseñar l'asturianu na UNED.

El proyeutu d'enseñanza del asturianu nel Centru Universitariu d'Idiomes a Distancia (CUID), dependiente de la UNED, anunciáu el pasáu mes de mayu pol so direutor Mario Menéndez nuna conferencia en Xixón, acaba de ser refugáu en Madrid sigún denuncia nun comunicáu el Sindicatu Unitariu y Autónomu de los Trabayadores de la Enseñanza d'Asturies (SUATEA). El motivu nun ye otru que "LA FALTA D'OFICIALIDÁ DE LA LLINGUA ASTURIANA".

Esta postura per parte de l'Alministración Central vien a afitar les últimes declaraciones del presidente del Principáu Vicente Alvarez Areces na revista Interviu nes que fardaba DE NUN TAR POLA LLABOR DE DAI RANGU D'OFICIALIDÁ AL ASTURIANU PORQUE ASINA L'ALMINISTRACION LLÍBRASE D'USALU Y ENSEÑALU.

Les Alministraciones, la central y l'autonómica, demuestren con fechos, un día sí y otru tamién el so acosu a la llingua asturiana, per mas que s'enllenen la boca cola pallabrería güeco de la voluntariedá, del fomentu y de la proteición.

COMUNICÁU ASOLEYÁU POL SUATEA:

NUEVU ATAQUE A LA LLINGUA ASTURIANA

Dende SUATEA denunciamos que nun salgan pal añu viniente los cursos d'asturianu na UNED dientru del conveniu que tien col CUID (Escuela d'idiomes a distancia).

Esta situación supón una nueva discriminación llingüística pa la Llingua Asturiana, ya que sí que se van siguir dando estudios de Llingues Cooficiales: Catalán, Gallego, Euskera.

Nun bien mal recordar que la Llingua Asturiana s’estudia como tal na Universidá d’Uviéu y que ta reconocida xurídicamente y con presencia reglada nel sistema educativu. Por mor, ye inconcebible qu’en Madrid tiren abaxo la propuesta allegando problemes téunicos, que nun son nin más nin menos que la condición de non Oficial.

La iniciativa de la UNED yera perbona, ya que en nenguna Escuela d’Idiomes s’ufierta la Llingua Asturiana y el Gallego-Asturiano.

Amás la propuesta, nun principiu taba aceutada y agora de bones a primeres nun la aprueben, por mor de problemes teúnicos.

Sicasí, ye evidente qu’esti conflictu ñaz pola situación d’indefensión y desprotección arreyaes a la condición de non oficial de la llingua. Si queremos llograr que l’asturianu tea presente nes escueles d’Asturies en condiciones dignes y de normalidá ye necesario que se-y dea a la nuesa llingua’l rangu llegal que yá tienen el restu les llingües del Estáu: la oficialidá.

La reforma del estatutu d’Autonomía tendría que contemplar la oficialidá del asturianu y del gallego asturiano nel so ámbito pa dexar de ser una materia de segundu orden nel nuesu ordenamientu educativu.