TESTU DE LA CONVOCATORIA:
Nel mes de mayu n’Asturies vamos vivir un procesu electoral. Nél van escoyese los nuesos representantes na Xunta Xeneral y d’ehí va salir el gobiernu asturianu futuru. La llexislatura que vien va ser la de la reforma del Estatutu d’Autonomía asturianu y tien que ser tamién la de la reconocencia estatutaria de la oficialidá.
Anque haya partíos que nun lo incluyan nos sos programes electorales eso nun va esconder la realidá d’una demanda pola que llevamos lluchando demasiaos años: la reconocencia de la igualdá xurídica de tolos asturianos y asturianes falen la llingua que falen.
Nestos meses postreros la realidá ta demostrando, por si daquién tovía nun se diere cuenta, que nun pue haber garantíes xurídiques si la llingua nun ye oficial: un doctorando al que la Universidá nun-y tramita la tesis por pidilo n’asturianu, un profesor al que l’alministración educativa nun-y almite papeles por tar n’asturianu, un funcionariu al que los sos xefes nun-y acepten impresos cubiertos n’asturianu, etc., etc. Dicir a estes altures -como repiten, un día sí y otru tamién, los cabezaleros de la FSA- que la oficialidá supón imposición y qu’a naide se-y quita d’usar l’asturianu, ofiende a la intelixencia de cualquiera. La única imposición ye la que tán sufriendo los que quieren usar con normalidá, en tolos ámbitos de la vida, la llingua de los sos mayores.
Reconocencia de derechos y non imposición: eso supón la oficialidá. Y asina ye en toles comunidaes del Estáu onde tienen otra llingua propia estremada del castellanu. Nun hai otru camín pa recuperar una llingua minorizada que pierde miles de falantes a cada xeneración que pasa: facela oficial pa que la igualdá xurídica y una política clara de normalización social favorezan el so usu.
Por eso venimos lluchando dende va tantos años. Y nun vamos dexar de facelo porque sabemos que tenemos derechu y nun tamos dispuestos a renunciar nin a danos. Sabemos qu’al reivindicar con arguyu’l nuesu idioma maternu y el derechu que tenemos a usalu y a caltenelu vivu, tamos defendiendo un futuru meyor p’Asturies, un futuru con más llibertaes. Sabemos que, a la fin, los partíos asturianos van tener que tar a l’altura de les demandes democrátiques y reconocer por llei, cola oficialidá, los derechos llingüísticos.
Venimos demostrando dende hai munchos años que’l movimientu de reivindicación llingüística n’Asturies ta vivu y que reclama na cai los derechos que l’asturianu merez. El vienres 4 de mayu, a les siete la tarde, n’Uviéu, va ser una bona ocasión pa facenos oyer. Pa que tu te faigas oyer.