12/5/07

Autonómiques 2007: UNIDÁ



Iguamos una coalición electoral col envís de defender la identidá asturiana, el nuesu territoriu, el derechu a decidir el nuesu futuru como país y un modelu social, económicu y ecolóxicu verdaderamente afitáu na xusticia social, la defensa de los servicios públicos, la democracia participativa y les polítiques sustentables. Con esta UNIDÁ ufiertámos-y al pueblu asturianu en mayu de 2007 una alternativa electoral que busca tornar les polítiques que condenen a la nuesa mocedá a la emigración, desanicien el nuesu patrinomiu natural y cultural y reducen la calidá democrática de la nuesa sociedá.

  • UNIDÁ pa, ensin renunciar al nuesu programa de máximos, consiguir un estatutu que reconoza’l nuesu estatus como nación, el derechu a decidir el nuesu futuru, la oficialidá de la llingua asturiana y que nos iguale col restu d’estatutos con calter nacional del estáu.
  • UNIDÁ pa evitar que la mocedá asturiano se vea obligao a emigrar pa poder trabayar y pa crear les condiciones, a través de midíes llegales específiques, pa que los que tán fuera d’Asturies puedan volver al so país.
  • UNIDÁ p’algamar un xiru a les polítiques continuistes y oficializar y normalizar socialmente la llingua asturiana utilizándola de forma prioritaria na alministració n y nos medios de comunicación públicos. Potenciación y defensa de la fala del Navia-Eo frente a los intentos espansionistes.
  • UNIDÁ pa denunciar y tornar les polítiques represives y la criminalización de cualquier disidencia que cuestione el pensamiento únicu que se ta imponiendo n’Asturies dende’l gobiernu de la llamada Izquierda Plural.
  • UNIDÁ pa exercer un control real sobre la ordenación del territoriu nel marcu d’una economía productiva, planificada, autosuficiente y non especulativa. Defensa de la costa asturiana frente a la especulación y el procesu de marbellización. Paralización de la construcción de nuevos campos de Golf.
  • UNIDÁ pa defender el Mediu ambiente asturianu cola paralización dafechu de les llinies d’alta tensión en construcción, los ciclos combinaos y los proyectos de banzaos. Política enerxética ensin concesiones basada nun modelu medioambiental con criterios sustentables y centráu nes necesidaes d’Asturies.
  • UNIDÁ pa garantizar una asistencia sanitaria universal, gratuita y de calidá. Inclusión na rede pública de los hospitales de Xove y Les Arriondes. Revisión del criteriu de financiación atendiendo a les particularidaes xeográfiques asturianes.
  • UNIDÁ pa qu’Asturies cunte con un modelu de financiación que reconoza les característiques específiques de la nuesa población. Axencia tributaria propia. Recursos que permitan a les entidaes locales autonomía financiera.
  • UNIDÁ p’apostar pola intermodalidá de tresportes y comunicaciones. Apueste pol ferrocarril como mediu de tresporte públicu de futuru frente a la so privatización. Cambéu del trazáu occidental de l’autovía del cantábricu y esixencia de rescate de la concesión de l’autopista del Güerna. Trespasu a Asturies de la xestión del aeropuerto de Ranón.
  • UNIDÁ pa institucionalizar los procesos de democracia participativa, tanto a nivel local como nacional, dando-y voz y votu a la ciudadanía nes decisiones que-y afecten, impidiendo la impunidá y el despotismu de dellos xestores.
  • UNIDÁ pa diseñar una política de promoción y desarrollu de la industria cultural asturiana. Creación d’un Archivu Nacional Asturianu tres la devolución de los documentos incautaos y estremaos ente distintos museos.
  • UNIDÁ pa construir una escuela pública asturiana y laica con recursos. Eliminación progresiva de los conciertos. Regularización de la situación de los mayestros y mayestres d’asturianu.
  • UNIDÁ pa eliminar la precariedá y la inseguridá nel trabayu y persiguir los abusos llaborales. Priorización del fomentu de la economía productiva, social y solidaria, frente al modelu especulativu, faraónicu y clientelar actual. Impulsu al I+D+i y llucha contra la deslocalización y el dumping social. Reforma fiscal que grave les rentes más altes y penalice los beneficios fiscales especuladores.
  • UNIDÁ pa esixir una nueva ética política pa los cargos públicos cola persecución del favoritismu y l’amiguismu y la tolerancia social a la corrupción. Declaración obligatoria del patrimoniu de tolos cargos políticos.
  • UNIDÁ pa que los medios de comunicación públicos tean al serviciu de la sociedá, y non del gobiernu. Información que nun sirva de intereses particulares a la que se pueda acceder, distribuir, crear y llibremente.
  • UNIDÁ pa potenciar una nueva cultura de consumu basada na sostenibilidá . Potenciación de la cultura del reciclax y la educación pal consumu.
  • UNIDÁ p’apoyar la creación, les artes y la cultura n’Asturies dende la independencia creativa y la potenciación de los y les artistes moces.
  • UNIDÁ p’asegurar el derechu universal a la vivienda dende una concepción sostenible, priorizando la rehabilitación y l’alquiler. Penalización de los pisos vacios. Axencia de venta y alquiler de vivienda de calter públicu.
  • UNIDÁ pa revitalizar del campu asturianu como un apueste de cohesión territorial. Prohibición de les artes de pesca dañibles. Ayudes complementaries pa los modelos d’esplotación agrarios y ganaderos autóctonos asturianos y la l’agricultura y la ganadería ecolóxiques.
  • UNIDÁ p’algamar la plena igualdá de la muyer. Igualdá salarial ente homes y muyeres. Apueste pola coeducación nel ámbitu formativu y persecución de la violencia de xéneru.
  • UNIDÁ pa concretar un marcu normativu eficaz pa la plena integración de les persones con discapacidaes físiques o psíquiques. Planificación xerontolóxica que faiga digna la vida a la xente vieyo.
  • UNIDÁ p’asegurar la educación na igualdá y la non discriminación por opción sexual.
  • UNIDÁ p’algamar una Renta mínima moza. Eliminación de les práctiques abusives na contratación de la mocedá y les práctiques non remuneraes. Política de drogues non basada nel prohibicionismu y política de sexualidá basada na información y el respetu. Política de vivienda específica pa la mocedá.
  • UNIDÁ pa defender al pequeñu comerciu énte les grandes superficies. Midíes de dinamización y modernización del comerciu de proximidá.
  • UNIDÁ pa consiguir la integración de los inmigrantes, col reconocimientu de los sos derechos llaborales y ciudadanos.

UNIDÁ asume’l compromisu coles reivindicaciones de los ecoloxistes, expresaes nel documentu acabante facer públicu poles organizaciones ecoloxistes asturianes.