30/1/07

Xornaes Europees d'Opera n'Uviéu



M. Caballé ye Desdémona, Uviéu 1983.

La Opera d'Uviéu, xunta teatros de toa Europa, cellebra el domingu 18 de febreru les "Xornaes Europees de la Opera".

Con esti eventu preténdese caltener la llume de cuatru sieglos de representaciones operístiques (ye'l 400 cabudañu de L'Orféu de Monteverdi), que güei lloñe d'amortecer, medren enllenando los teatros y auditorios de tol mundiu desaniciando vieyos prexuicios clasistes y conviértense en fenómenu mediáticu, algamando espacios incluso nos medios non especializaos qu'a vegaes les tresporten a les portaes.

N'Asturies, hai a lo llargo l'añu contaes representaciones d'opera tanto n'Avilés como en Xixón. Casu aparte ye'l d'Uviéu, que mantién la única temporada estable del país gracies al entusiasmu del públicu y onde foi posible allegar en pocos años a tres o cuatro representaciones de ca títulu, amás de producciones propies y coproducciones, proyeiciones cinematográfiques, operes pa rapazos, conciertos de nuevos cantantes y conferencies. Tóo ello a pesar de les continues declaraciones de políticos roceanos con tolo que musicalmente s'allonxe del himnu del partíu, y del escosu sofitu de los muerganismos autonómicos incapaces, non ya de dotar de los medios afayaizos a entidades privaes qu'arrecostinen con programaciones culturales que suplen la inhibición de la propia alministración, sinón tamién incapaces d'aperiar un proyeutu de compañía y teatru públicu col qu'albidrar un futuru granible y en condiciones d'igualdá con otros centros operísticos d'asemeyada tradición.

Tornando a la cellebración de les Xornaes, la Fundación Opera tien previsto pal domingu 18 de febreru nel Teatru Campoamor, una maratón de proyeiciones cinematográfiques de representaciones operistíques ente les 11 la mañana y les 11 la nueche. Pola pantalla grande del teatru pasarán (a falta de la confirmación de la entidá Opera d'Uviéu), les filmaciones de los caberos años que fueron trasmitíes en direutu dende'l Campoamor al Auditoriu cola collaboración de Telecable y toes recoyíes en soporte vidiu. Asina podríin volver a vese l'Aida de Giuseppe Verdi, la Elektra de Richard Strauss o la Lucrezia Borgia de Donizetti. Too ello, como digo, pendiente de que l'Asociación Opera d'Uviéu asoleye'l programa.

Tamién nesta cellebración participen otres ciodaes con dixebraos programes:

  • París.- Representaciones de La Xudía (Halévy), Diariu d'un esapaicíu (Janácek), Don Xuan (Mozart), El castiellu de Barbazul (Bela Bartók).
  • Bruxelles.- Proyeiciones de L'Orféu (Monteverdi), Aida (Verdi), Xulia (Boesmans)
  • Llondres.- Funciones de mañán de Mma. Butterfly (Puccini), El Trovador (Verdi).
Entesacamos del interesante Informe de Prensa de les Xornaes (http://www.operadays.eu/files/press-2-fr.pdf) les pallabres d'un gran compositor del sieglu XX:

"La música desixe del espeutador, una preparación y un esfuerzu, salir de casa, aforrar pa una entrada. Desixe'l mesmu esfuerzu pela so parti que de cualisquier otru vértiz del triangulu; esa santa Trinidá que formen el compositor, l'interprete y l'oyenti".
Benjamin Britten.


Facer alcordanza, que mañana dí 31 de Xineru dase la tercera representación de La Traviata de Giuseppe Verdi (Forte-Jordi-Pons) nel Teatru Campoamor y que será trasmitida en direutu a la pantalla de la Sala Sinfónica del Auditoriu. La Temporada 2006-2007 pieslla el día 2 de febreru cola cuarta representación d'esta mesma obra.

La estrena de la Temporada 2007-2008 allegará'l 15 setiembre cola primer representación de Tristan ya Isolde de Richard Wagner.



No hay comentarios:

Publicar un comentario