11/1/07

La ópera, el fictio y la inventio.



Nun apara'l desfile d'unos y otros en la prensa pa influyir nuna opinión pública que ya de primeres lo tenía más que nidio, poro, ya deriva, como veníemos anunciando, en zarzuela mesetaria con algún que otru llixu de lo más sofisticao.

Pa ser breve, nun voi dicir un res del artículu de Gabino de Lorenzo entituláu ¿Reparto justo? asoleyáu güei y mira que me prestaría despachame a gusto pero ye qu'el home tien tola razón, tanto no que respeuta a la sovención de la ópera, como cuando s'entruga pol porgüeyu de cuala alministración mira la sra. conseyera Ana Migoya.

Dixebriego dafechu ye lo que mos presenta Paloma Sainz tamién güei nel mesmu mediu. Ya'l entituláu, (Mejorar la ópera sin órdagos insolentes y fictios) déxamos ablucaos. Toi por asegurar que naide, pero naide, emplegaría el términu "fictio" más que Paloma Sainz. Nun voi retruca-y el farol, dicir namás que muchu cultismu nel entamu y munchu populismu mitineru'n tolo demás.

Lo que si quiero comentar del artículu de Paloma Sainz ye una reflexón (seguro que d'ella mesma, esta vez ensin dubia dala) que mos llama l'atención. Ye la siguiente (en castellán, porque nun seya que-y troque´l sintíu):

"Si esos datos (númberu de destinatarios qu'esfruten de la temporada de ópera d'Uviéu) los comparamos con el número de beneficiarios de una biblioteca pública o de un museo o de otras actividades culturales y lo relacionamos con las subvenciones públicas recibidas, seguramente que sería la propia ciudadanía la que abriría otra línea de discusión".

Esto ye'l acabose, doña Paloma, porque dígame vusté, si establecemos rellación y comparanza colos datos de la ópera n'Uviéu, tamién tará comigu'n que la vayamos facer colos de Madrid, Barcelona, Sevilla, Bilbao y Valencia, y de pasu presentámos-yos los resultaos a la ciodadanía pa que abra la llínea de discusión que-y pete. ¿Qué-y paez?. Debiera tener cuidáu coles llínies de discusión que les sos palabres pueden abrir en la ciodadanía porque non sólo pagaría la ópera, sinon munches otres actividades, inclusive puede que operaciones enteres de la alministración politica, sanitaria, de la xosticia, de la educación y muerganismos institucionales al completu cuya utilidad podría ponese n'entedichu per esa mesma ciodadanía que los mantién colos sos impuestos.
Amás de populista y gratuita, esta "reflesión" suya ye cínica porque, ya metía nesti castañéu, debería facer lo posible por d'esplicá-y a la ciodadanía cualos son los temes más afayaízos colos qu'abrir llinies de discusión, sedría un bon niciu demócrático pola so parte. Poro, como nun va ser d'esta..., pallabres vacíes señora candidata.
Hai coses que tan muy bien pa discutiles o espresales en grupín y con una botellina sidre, pero dexales escrites... nun se yo.

Pa tolos los que xustifiquen les desigualdaes (seyan de persones, de comunidaes sociales, polítiques, llinguistiques, culturales) y que paecen creyer que los Drechos de los ciodadanos van lligaos a la fuercia (política) de que se dispón nun determináu momentu, recomiéndoyos lo más allonxáo a la moda super-mega fictio:

"Se vuol ballare signor contino". Mozart. Les Bodes de Figaro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario