24/10/14

Lola Sánchez (PODEMOS): El Tratáu de Llibre Comerciu ente Europa y los EEXX mete miéu.

Con nocturnidá y alevosía, guardando los documentos sobre les negociaciones so llave, llueñe del algame de los eurodiputaos escoyíos polos ciudadanos europeos, y calteniendo más xuntes colos lobbies que colos representantes de la sociedá civil; asina ye como xestiona la Xunión Europea la información sobre'l polémicu Tratáu de Llibre Comerciu ente Bruxeles y Washington, según denuncien decenes d'europarlamentarios, activistes y representantes de la sociedá civil.

Un añu y cuatro meses dempués del entamu de les negociaciones ente la XE y los EEXX pa crear la mayor aria de llibre comerciu del mundu, apenes tescendió información sobre estes xuntes hasta la fecha, pero ye abondu como por que distintes voces en dellos países alzárense contra'l Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP, n'inglés).

Sánchez: "Va atacar a la regulación medioambiental, a la soberanía de los estaos, a la propiedá intelectual y a los servicios públicos". "El so valumbu ye enorme. Va afectar a tolos ámbitos de la lexislación que se supon que mos protexe", alvierte Lola Sánchez, eurodiputada de Podemos. "Va atacar a la regulación mediuambiental, la soberanía de los estaos, la propiedá intelectual o a los servicios públicos", apunta . Por casu, no que respecta al mediu ambiente, y a pesar de que l'anterior comisariu européu nesta materia, Janez Potocnik, nun pudiera nomar estudios sobre l'impactu de l'alianza comercial nel mediu ambiente europeo, el TTIP podría sirvir pa importar la "desregulación total sobre'l fracking qu'hai n'EEXX hasta Europa", como apunta Sánchez,"va ponemos nes manes d'EEXX pa usar una técnica peligrosa, que provoca terremotos, qu'emplega productos químicos hasta agora prohibíos", denuncia la representante de Podemos.
La eurodiputada arrinca esti vienres, en Sevilla, una xira per cuatro ciudaes p'alvertir de los peligros d'esti tratáu, que na so opinión recibe'l sofitu de les fuerces polítiques, namái porque estes "tán vendíes a los intereses de les grandes empreses y de los inversores, y namái-yos interesa qu'el IBEX vaya bien".

Con estes charres, nes que van acompañala representantes de plataformes contra'l fracking, l'Asociación pola Tasación de les Transaiciones financieres y pola Acción Ciudadana (ATTAC) o de la plataforma Non al TTIP, la eurodiputada pretende "que la xente se ponga'n marcha, que sepa lo que ta pasando", yá que nel nuesu país hasta apocayá yera una tema dafechu desconocíu.

"Ta fora del alderique públicu y políticu: los grandes medios nun tán informando, la televisión nun diz nada, y ta fora de l'axenda pública", denuncia Sánchez. Inclusive pa los eurodiputaos, escoyíos polos ciudadanos europeos, la opacidá ye total. "El secretismu qu'hai ye indignante, nun paramos de denuncialo. En Bruxeles hai una Reading room na que se curien dalgunos d'estos documentos, na que namái pueden entrar los coordinadores de la Comisión de Comerciu Internacional [siete, ún per ca grupu na Eurocámara], y facélo ensin bolígrafos, ensin móvil, y en teoría nun pueden cuntar lo que vieren.

Depués vien el xefe de les negociaciones per parte de Bruxeles, Ignacio García Bercero, y diz qu'hai bien de tresparencia, que nun sabe por qué nos sollertamos", critica Sánchez. La selmana pasada, cerca d'una trentena d'eurodiputaos (ente ellos tolos de Podemos y dellos d'IX) protestaron ante la puerta que-yos torga consultar los documentos, a pesar de los sos repitíos pidimientos d'accesu. "La Comisión Europea nun quier que sepamos qué se ta falando nes negociaciones, poles consecuencies qu'esto va tener nel nuesu día ente día", denuncia Sánchez, recordando que Bruxeles baltó en setiembre una iniciativa ciudadana que ciscaba la derogación del TTIP.

"Les empreses van faer lo que -yos de la gana"

La europarlamentaria recuerda que l'alcuerdu inclúi un mecanismu de proteición d'inversiones (ISDS) que va dexar que les empreses denuncien a los estaos nos qu'invirtieren si consideren que les normatives qu'apliquen estos estaos afecten de dalguna forma a estes inversiones "Ye un golpe d'Estáu, un ataque a la democracia, y va restar soberanía a los estaos. Les denuncies van facese ante paneles arbitrales, y non ante los tribunales nacionales, pudiendo esixir compensaciones millonaries. Y, anque nun llogren qu'estos paneles arbitrales, formaos por xuristes, yos déan la razón, la factura pa los estaos que se vean somorguiaos nestos procesos puede xubir a miles d'euros per hora de trabayu. Los más prestixosos espertos nesta materia cobren ente 600 y 800 euros per hora de trabayu, y el negociu d'arbitraxe ta en manos d'unes poques empreses, na so mayoría estadounidenses, que llogren beneficios millonarios polos sos servicios. "Les empreses van tener llibertá total pa faer lo que-yos de la gana, y el mayor exemplu ye'l mecanismu de solución de discutinios ente estaos y empreses; esta denominación ye yá una barbaridá, porque pon a multinacionales y países nun planu d'igualdá.

El TTIP da enforma mieu, porque les corporaciones van poder demandar a gobiernos centrales, autonómicos o conceyos, si estes alministraciones efectúen cambeos regulatorios, anque sía pa protexer a los sos ciudadanos. Ye un golpe d'Estáu, un ataque a la democracia, y va restar soberanía a los estaos. Si quieren defender a los sos ciudadanos, van enfrentase a demandes millonaries. O eso, o van tener qu'abstenese d'aplicar estes regulaciones", razona Sánchez.

P'atopar precedentes d'esti tipu de demandes, basta recordar el casu de les acciones llegales entamaes por delles empreses multinacionales contra España, por retirar les subvenciones y ayudes a les enerxíes anovables, o'l casu d'Arxentina colos fondos utre. "Podría pasar daqué asemeyáu inclusive cola Asociación del Rifle, si quieren qu'equí se regule como n'EEXX", apunta la eurodiputada.

El silenciu del Congresu de los Diputaos

"El TTIP ta fora del alderique públicu y políticu; los grandes medios nun tán informando, la televisión nun diz nada" El grupu de la Esquierda Unitaria Europea (GUE/NGL) lleva meses sollertando de los riesgos del tratáu, como tamién fixeron Los Verdes, pero'l silenciu de los grupos más poderosos de la Eurocámara (conservadores, socialistes y lliberales) dio nales al tratáu.
"Últimamente hai unidá a la de criticar la falta de tresparencia, pero no fondero, socialistes, conservadores y lliberales tán d'alcuerdu: sofiten el TTIP, anque pidan información, y vamos ver a ver qué pasa a la de votar", apunta Sánchez, que sicasí cree qu'hai esperances de que l'alcuerdu nun sía ratificáu, si s'exerz abonda presión social.
"El Parlamentu Européu paró l'ACTA (Alcuerdu Comercial Antifalsificación) pola presión social, porque los eurodiputaos d'Alemaña o de Reinu Uníu sintieron la presión de los ciudadanos", recuerda.
En mayu, l'Esquierda Plural pidió al Congresu de los Diputaos que paralizara les negociaciones, daqué a lo que se negó la aplastante mayoría de la cámara. En segunda instancia, de nuevu refugaron el pidimientu d'IX de convocar un referéndum pol que los españoles opinaren sobre'l TTIP y, a lo último, el PP fixo usu del so rodiellu de mayoría absoluto pa entartallar tamién el pidimientu de formar un comité que nel plazu de seis meses informare a los ciudadanos españoles sobre los posibles efectos del TTIP nel nuesu país, una y bones Bruxeles agarrose a les previsiones más optimistes, y nun paez ver nengunu de los peligros del tratáu.

La xira de Sánchez

El ciclu de charres "Desmontando'l TTIP" arrinca en Sevilla, esti vienres, pa dempués llevar a Sánchez hasta Palma de Mallorca (29 d'ochobre, al pie de la eurodiputada Tania González), o Valencia (30 d'ochobre). Si tou va según lo previsto, la eurodiputada entama tamién recalar en Madrid y Barcelona, pa denunciar la cara oculta d'un alcuerdu "que va suponer un reequilibrio de poder ente estaos y corporaciones, que puede camudar tou".

No hay comentarios:

Publicar un comentario