22/4/08

L'AXA denuncia lo llastimero de l'actuación d'Areces en Galicia

Énte les llamentables manifestaciones feches por señor Areces en Galicia, l’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu vese nel casu de refierta-y a la ciudadanía asturiana que:

1. L’emplegu públicu de la llingua propia ta proclamáu pela Organización de les Naciones Xuníes y el Conseyu d’Europa como drechu humanu imprescriptible ya independiente dafechu de les mayoríes polítiques de gobiernu.

2. Tolos poderes públicos tan obligaos a cumplir bonalmente l’ordenamientu xurídicu (nesti casu la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries y la Llei 1/1998, d’usu y promoción del bable/asturianu) y los pautos que roblen (Plan pa la normalización social del asturianu, 2005-2007), al marxe de les sos comenencies.

3. Pa saber cuala ye la opinión d’un pueblu hai que-y la entrugar primero. Poro, si’l señor Areces nun cree no que dicen les encuestes sociollingüístiques -que los más de los ciudadanos tan porque la asturiana tenga un tratu asemeyáu al que reciben les otres llingües rexonales españoles- que convoque un referendum pa salir de duldes. Mentantu, nun tien drechu a sofitase nel cargu pa espardir perdayuri que les sos zunes o rensíes escontra’l más importante signu identitariu del país son compartíes pola mayoría de los asturianos.

4. El nome de la Ría del Eo; la colonización televisiva gallega del occidente d’Asturies; y les iniciatives parllamentaries a la gueta de la declaración d’oficialidá de la llingua gallega na fastera Navia-Eo, son problemes de presente y de futuru que meriten daqué más del minutu que’l señor Areces diz que nun quiso da-yos nel so alcuentru institucional col presidente de la Xunta de Galicia.