18/3/07

El conseyeru Valledor reclama al Gobiernu español drechos nel usu del asturianu.



Conseyeros de siete comunidaes autónomes coles trasferencies de la Xosticia trasferíes, ente les que s'atopa Asturies, reclamaron el pasáu vienres 16 en Compostela al gobiernu español, el drechu de los ciodadanos al usu del asturianu y de les demás llingues del Estáu nos procedimientos xudiciales.

Sigún Valledor, Conseyeru de Xosticia d'Asturies(Izquierda Xunida-Bloque por Asturies), "instóse a les estituciones con competencies de xosticia a que se garantice'l drechu de los ciodadanos de poder dirixise a los xulgaos ya tribunales na llingua que llibremente escueyan, sigún la normativa de ca comunidá autónoma y los sos planes de normalización llingüistica".

La falta d'oficialidá de la llingua asturiana nun ye torga, sigún Valledor, porque la Llei d'usu y la normativa autonómica obliga a la so proteición y difuxón. Tamién dixo que la Carta Européa de les Llingues Minorizaes reconoz estos drechos a los ciodadanos falantes de llingues que nun son oficiales pero que como l'asturianu tan amparaes per normes llegales autonómiques.

Nun ye la primer vegada que se tomen alcuerdos d'esti cálter referíos a l'alministración de xosticia o a otres estayes del poder políticu o llexislativu pero los réditos recuéyenlos el catalán, el gallegu y el bascu.

Los drechos de los ciodadanos d'Asturies al usu de la llingua propia zapicarán una vegada más escontra la rialidá de la falta de rangu oficial y esborrarálos testeronamente la mareona de la inorancia y el sectarismu intoleranti.
Y demientes la llingua nun seya oficial, Sr. Conseyeru, los asturianos nun podremos exercer los drechos democráticos d'usu de la llingua propia énte estamentos nin de la xosticia nin de res, nin nel estáu nin n'Asturies.
Asina y tóo, el so esfuerciu d'equí a algamar rangu d'oficialidá pal asturianu fáisenos amañosu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario