27/11/14

SOMOS ASTURIES: Proyectu políticu.

Enfrentámonos a un tiempu nuevu, de cambios, desafíos y ilusión. Esi cambiu tien d’empezar polo más cercano, polos nuestros conceyos. La construcción de candidatures municipales d’unidá popular ye’l primer pasu pa recuperar el pulsu de la cai y volver facer política cola xente y dende la xente. Nun mos conformamos con ser namás espacios de participación. Tenemos que conectar los conceyos y localidaes d’Asturies y dende ellos rebalsiar les instituciones pa devolveles a la ciudadanía.

Pero nun podemos conformanos con tresformar sólo les nuestres localidaes. Necesitamos mirar fuera y adoptar una perspectiva qu’abarque tol conxuntu. Ensin un proyectu asturianu non yá vamos perder eficacia, tamién vamos esbardiar la oportunidá d’influyir a nivel xeneral. Tenemos que construyir un PODEMOS que, dende Asturies, afonde en formes democrátiques de participación directa al traviés de formes responsables de facer política que sirvan d’exemplu nel conxuntu del territoriu:

PODEMOS tien equí la mayor implantación, el mayor porcentaxe de sofitu electoral y la mayor proporción d’inscritos del Estáu y, amás, pue algamar el so primer gobiernu autonómicu.

Asturies, una vegada más, encabezando’l cambiu, marcando’l camín.

LA ASTURIES QUE NAZ

Caldía espertamos con un nuevu escándalu de corrupción y tenémoslo más claro. Hai una Asturies que muerre: la Asturies de la corrupción, les cuentes en Suiza y les redes clientelares, la de Villa y la mafia políticu-sindical, la del Pactu la Zoreda y la vieya política, la del afuego al mundu rural.

Vivimos nuna permanente seca económica que se traduz nuna sangría demográfica. Fracasaron les polítiques pa la reconversión económica, y los fondos mineros, de formación, o de la UE fueron escalaos pel camín. Vémoslo en miles de millones d’euros gastaos n’infraestructures qu’agora son namás tumbes de formigón y nos más de 20.000 mozos asturianos emigraos dende l’empiezu de la crisis.

Pero tamién hai una Asturies que naz: la de les ciudadanes y ciudadanos llibres que decidimos facenos corresponsables de la política y recuperar la soberanía. Tamos viéndolo dende’l 15M: surdieron nueves formes de participación, organización y empoderamientu ciudadanu nes cais y nos barrios, nes asamblees y marees de trabayadores y d’estudiantes, o nos nuevos centros sociales. Porque tamos faciendo política poles nuestres vides, pa nun tener qu’emigrar, pa poder tener un trabayu dignu, pa poder formar una familia. PODEMOS convirtióse nuna pieza clave nel tableru políticu asturianu y una ferramienta de tola xente d’Asturies. Xugámonos muncho esti mes de mayu: son más qu’unes elecciones, son el primer pasu pa recuperar el nuestru presente y ganar el nuestru futuru. Ye la hora de gobernar pa la xente y dende la xente, la sorrisa ta camudando de bandu.

EL PROYECTU DE SOMOS ASTURIES

El proyectu SOMOS ASTURIES (y los sos axugos municipales) ye la forma de construcción de la iniciativa PODEMOS n’Asturies. A nivel organizativu, el modelu aprobáu na Asamblea Ciudadana de PODEMOS ye un paragües que dexa llibertá d’acción pa desendolcalu y complementalu nos territorios onde los círculos funcionen razonablemente bien. Los Conseyos Ciudadanos y Secretaríes Xenerales, si actúen con independencia de los círculos, cayeríen nes formes desilusionantes de la vieya política esbaratando la participación. Apostar pola participación ye l’antídotu contra aquellos qu’entienden l’acción política como una simple maniobra pa buscar un cargu: PODEMOS ta construyendo un proyectu, nun repitiendo estructures  agotaes. Poro ye importante impulsar espacios pal alderique y l’intercambiu d’idees, como los Alcuentros Ciudadanos, y espacios de confluencia colos movimientos sociales, les Asamblees Sociales.

A nivel políticu, ye esencial salir a la cai a repitir que SÍ VAMOS TAR nes municipales. Porque queremos echar a la casta de los nuestros ayuntamientos y siguir trabayando pa tola ciudadanía. Vamos formar candidatures de la xente y pa la xente, candidatures de participación abierta, con un códigu éticu estrictu y en redol a un programa ciudadanu de construcción colectiva. La decisión nun podrá facese efectiva hasta’l 30 d’avientu, fecha na que remata’l procesu de estructuración municipal de PODEMOS. Hasta esa fecha tenemos qu’aldericar de cómo queremos que sían eses candidatures y poner en marcha la loxística. Paralelamente, precisamos una estructura coordinada ente los conceyos, con círculos enraigonaos na realidá de cada localidá, un grupu de trabayu estensu con capacidá técnica (audiovisual, diseñu, redes sociales, sofitu xurídicu, xente con conocencia fonda de la realidá social…) como elementu d’ayuda y apoyu mutuu en cada conceyu y con un proyectu municipal y autonómicu común dende’l que construyir un proyectu de vida pa la Asturies que naz. Caltener estes estructures abiertes y participatives vacúnanos del peligru de construyir un aparatu electoralista ensin capacidá política de tresformamientu de la realidá y que nos alloñaría de la xente y de la razón de ser de PODEMOS.

Con SOMOS tamos trabayando nel PODEMOS qu’imaxinamos y que necesitamos pa ganar. Frente a l’Asturies que muerre, con SOMOS tamos construyendo l’Asturies que naz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario