29/11/14

"Podemos" por Santiago Niño-Becerra, Caderalgu d'Estructura Económica, Universidá Ramón Llull.

De magar dixe que'l gran qué del partíu Podemos foi saber dirixise a una masa de persones güérfanes d'oxetivu políticu: indignaos, desencantaos, descorazonaos, desilusionaos; y que lo fixo perbién; y que lo ta faciendo perbién; y que lo ta faciendo ensin apelar nin a les barricaes nin a la fuelga revolucionaria. Con un mensaxe directu, llanu, ensin utilizar complexos razonamientos financieros nin enrevesaos conceutos de teoría económica, que nin entienden nin interesen a los destinatarios de les sos palabres, supieron llegar a tolos rincones de la xeografía española … y non yá; un procesu que se reforzó cola creación de Ganemos y de Somos, y de los Círculos d'alderique. Absolutamente maxistral. Toi convencíu de que la estratexa de Podemos va ser estudiada nes clases de Derechu Políticu de mañana

Nel sieglu XIX faciendo lo dicho nel párrafu anterior fuera abondu, inclusive nos dos primeres décades del XX, pero güei nun lo ye porque güei la economía yá ye postglobal polo que tou tien o acaba teniendo implicaciones en tou,  polo qu'a les coses hai que pone-y non yá nome sinón tamién apellíos y númberu de pasaporte y de tarxeta de pagu electrónicu.

Ayeri Podemos presentó les sos llínees económiques de la man de dos economistes auténticos pesos pesaos de lo que se dio en llamar ‘Economía Social’, los Dres. Vicenç Navarro y Juan Torres. Y son unes llínees que, tol mundu va tener que convenir, tienen coherencia. Enceten la tema de la delda, de la desigualdá, del créitu, de la fiscalidá.

Entá nun lleí tol programa pero aportuno na coherencia. Dende la mio conocencia parcial piensu que nun s'entra nel problemón qu'España tien cola so baxa productividá, tampoco nel modelu granible centráu nel baxu valor añedíu, nin nel escesu de capacidá granible d'un sector industrial con una bien escasa capitalización. Anque posiblemente eso dexénlo pa próximos desenvolvimientos.

Aportuno en que lo lleío ye coherente. Va Poder gustar más o menos, o nada n'absolutu, pero ye coherente. Anque en realidá lo único bramente importante ye que-y preste a Los Mercaos. Si a los Mercaos yos suenen bien los cantares de Podemos: les lletres y la música, van afarar porque'l so mensaxe yá caló y va siguir calando a midida que se vaya demostrando qu'esa "recuperación" de la que fai gala'l Gobiernu ye de papel y ta construyida sobre enagua, y a midida que los estándares de vida de la mayoría de los españoles vaigan degradándose; pero eso nun tien nenguna importancia: namái la tien que Los Mercaos atalanten que si deciden mercar el discu de Podemos nun van perder y va a ganase n'estabilidá.

Van  entrugase si Los Mercaos pueden llegar a eses dos conclusiones, y yo pienso que sí: si vustés fueren parte de Los Mercaos, ¿nun roblaríen perder el 40% de lo que-yos deben, allongar el plazu del restu que-yos tienen que pagar, rebaxar los intereses de la delda viva, en cuenta d'años de tranquilidá y de tener posibilidaes de faer negocios col ente muncho más sanu que d'esa operación salga?.

Barrunto  que Podemos pue ser un bien bon negociu pa Los Mercaos, claro qu'eso tienen que lo qu'acabar decidiendo ellos.

¿Cuánto vamos tardar en ver un Podemos-Francia o un Podemos-Alemaña?

Y el restu de políticos d'equí que digan lo que-yos paeza.

Santiago Niño-Becerra. Caderalgu d'Estructura Económica. IQS School of Management. Universidá Ramon Llull.

No hay comentarios:

Publicar un comentario