28/10/07

"Pasarela Escandalera" OR "L'Antroxu n'ochobre".




La seronda tráinos como siempre les castañes, los amagüestos y dende hai unos años pacá los "Premios Príncipe de Asturias", gracies a la torna del nome al francés agora tamién d' "Asturies".

Ye algo que nos vieno, asina, ensin querelo, y ye la oportunidá pa que los poderes políticos, económicos, de la cultura oficial y la comunicación, tamién oficial, puean vese y dexase ver xunta la nobleza nel Campoamor y nel Reconquista, y pa otra xente la sida p'amontonase na puerta a papiar fríu, volar banderes, tirbulinos y glayar fataes coles qu'enllenar les páxines de la prensa "provincial".

La utilización que se fai de les bandes de gaites y de los grupos folclóricos (que son parte de la cultura asturiana, siñores), convirtiéndolos en meros pasacáis, comparses y pasilleros de "Pasarela Escandalera" ye d'atristayar. Impensable notres fasteras nes que la cultura propio y les tradiciones cuntien col sofitu de los sos representantes.

Non contentos con tol xaréu que monten na vetusta capital, ca añu con una llimosna de trenta mil eurinos entamen una romería en cualisquier conceyu que te dimpuestu a rendiyos pleitesía, convertise en "pueblu exemplar" (¡diosla, que nomatu!) y representar un paripé con guah.es con montera picona antroxada de tricorniu, Puya'l Ramu de zarzuela madrilana y Brigada de Salvamentu de preba del "gran hermanu".

Tolos esfuercios de recuperación cultural, llingüistica, musical, de vezos y costumes, de festeyos y vistimenta tradicional, fechos cerella nuna selmana d'ochobre qu'ensalza les cultures de mediu mundu y arrequexa, escaez, trivializa y hasta denigra a la cultura d'Asturies col silenciu complice de los cargos y representantes políticos de la Comunidá Autónoma (llamatives les sos sorrises combayones, preocupaos namás porque se-yos note, y muncho, l'esbabaye que-yos arroxa peles camises, polos anacrónicos paxellos de xastre postineru y poles corbates, fasta entafarrar les alfombres y moquetes.

Too esto resumiólo un rapacín de Moréa qu'alguién quixo que fora obediente figuranti con montena "rojigualda", y él, decidíu, revelose:

Rapaz (a la so má):
- Mama, tengo un poco fame...

Rapaz (a un príncipe):
- ¿Tienes patates?

Un príncipe:
- No te preocupes, ahora comemos patatas.